آغاز همکاری ستاد فناوری نانو ایران با مراکز تحقیقاتی هند
با تلاش های دکتر محمدرضا خلیلی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک، پروفسور سرکار رئیس ستاد فناوری نانو ایران ضمن حضور در کشور هند از مرکز تجهیزات تحقیقاتی مقیاس نانو در ای ای تی دهلی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، با تلاش های دکتر محمدرضا خلیلی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک، پروفسور سرکار رئیس ستاد فناوری نانو ایران ضمن حضور در کشور هند از مرکز تجهیزات تحقیقاتی مقیاس نانو در ای ای تی دهلی بازدید کردند.

 

در این بازدید که به دعوت پروفسور جی پی سینگ رییس مرکز تجهیزات تحقیقاتی مقیاس نانو هند صورت گرفت، مبانی نانو و تعامل ستاد با مرکز ای ای تی دهلی مورد تاکید قرار گرفت. در این دیدار مقرر گردید تا اطلاعاتی در حوزه فناوری کوانتوم، امکانات، اساتید، تخصصها، زمینه های مورد علاقه طرفین تهیه و برای پروفسور سرکار ارسال گردد تا همکاریهای فی ما بین ای ای تی با حوزه خاص فناوری کوانتوم با ایران اغاز گردد.
در ادامه دکتر سرکار از تجهیزات بسیار پیشرفته و تحقیقات ای ای تی تمجید کردند و در مورد فعالیتهای ستاد نانو و اساتید مشغول به کار در این بخش توضیحاتی را ارائه نمودند. وی افزود:  با توجه به تحریمها هم اکنون تجهیزات در حوزه نانو توسط شرکتهای دانش بنیان ایرانی ساخته شده و هم اکنون ایران بسیار بیشتر از 8 سال گذشته در زمینه کاربردی فناوری نانو ورود پیدا کرده است.
لازم به ذکر است در این دیدار وابسته فناوری سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند، دکتر میرابادی و چند تن از اساتید متخصص فعال ای ای تی دهلی در حوزه نانو حضور داشتند.
چین، هند، امریکا و ایران جزو چهار کشور برتر و اول در حوزه نانو در دنیا می باشند.

 

 

تاریخ:
1401/06/30
تعداد بازدید:
3948
منبع:
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.