برگزاری آیین بزرگداشت مقام روز استاد و تجلیل از اساتید نمونه و پیشکسوت آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
آیین بزرگداشت مقام روز استاد و تجلیل از اساتید نمونه و پیشکسوت آموزشی روز دوشنبه بیستم اردیبهشت ماه برگزار گردید.

برگزاری آیین بزرگداشت مقام روز استاد و تجلیل از اساتید نمونه و پیشکسوت آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، آیین بزرگداشت مقام روز استاد و تجلیل از اساتید نمونه و پیشکسوت آموزشی در سال تحصیلی1400-1399 روز دوشنبه بیستم اردیبهشت ماه به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید.

در ابتدای مراسم دکتر فرهاد یزدان دوست، رئیس دانشگاه اظهار داشت: حکمت‌آموزی از وجوه روشن رسالت پیامبران است به همین خاطر بزرگان ما معلمی را شغل انبیاء دانسته‌اند.

ایشان همچنین بیان نمود: تلاش اساتید فرهیخته دانشگاه در ابعاد آموزشی و پژوهشی شایسته قدرانی می باشد.

در ادامه مراسم دکتر سعید رعیتی، معاون آموزشی بیان داشت: انتخاب اساتید نمونه بر اساس دستورالعملی که در سال 99 و در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه مصوب شد انجام گرفته است. این دستورالعمل در راستای "دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه کشوری" وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین گردیده است.

معاون آموزشی ضمن اشاره به ضرورت تداوم آموزش الکترونیک بیان نمود: ما در آینده‌ای نزدیک، آموزش ترکیبی را پیش خواهیم گرفت‌ و از اکنون به فکر برنامه‌ریزی برای تولید محتوای یادگیری الکترونیکی هستیم چرا که اجرای این شیوه آموزش یعنی آموزش در هر جا و هر زمان و بدون محدودیت و از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان‌پذیر است.

معاون آموزشی درخصوص طرح‌ها و فعالیت‌های در دست اقدام دانشگاه در سال 1400 گفت: بازنگری رشته ‌ها بر اساس طرح بازنگری 5 ساله وزارت عتف؛ طراحی شاخص ارزیابی کیفیت رشته گرایش‌های دایر در دانشگاه؛ توسعه رشته‌های جدید بر اساس نیاز روز جامعه و رشته های دایر در دانشگاه‌های معتبر دنیا؛ تدوین"روند نمای" جذب عضو هیات علمی جهت ارائه به هیات اجرایی جذب؛ طراحی و تدوین دروس جدید برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و برگزاری دوره های جدید در قالب عقد قرارداد و تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و مراکز صنعتی از اهداف و چشم‌اندازهای دانشگاه برای سال 1400 می باشد

وی همچنان بیان نمود: برنامه ریزی جهت راه اندازی سامانه الکترونیکی؛ تهیه ضوابط اجرایی نگارش رساله به زبان انگلیسی؛ تحلیل و بررسی آئین نامه ها و شیوه نامه های آموزشی مقاطع تحصیلات تکمیلی با هدف تسهیل فرآیندهای آموزشی، ارائه راهکارهای اجرایی و تنظیم ضوابط مدوّن در جهت ساماندهی و تسهیل فرآیندهای مرتبط با پذیرش و ثبت نام دانشجویان غیرایرانی از ‌جمله برنامه هایی است که برای سال جاری تعریف شده است.

وی تاکید کرد: برگزاری دوره‌های توسعه مهندسی و فناوری مدیریت؛ برگزاری دوره‌های بین‌المللی همکاری دانشگاه‌های مسکو؛ برگزاری دوره‌های MBA و MPA در محیط زیست؛ گسترش دوره‌های کوتاه مدت برای کارخانجات؛ گسترش آموزش‌های تکدرس و دوره‌های مالی و بورس بعنوان طرح و فعالیت‌های مهم و در دست اقدام دانشگاه برای سال 1400 است.

دکتر رعیتی در رابطه با فعالیت های انجام شده در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه در سال 99 اظهار داشت: در این سال تصویب سه رشته جدید (رشته آزمون‌های غیرمخرب، رشته رایانش تصاویر پزشکی، رشته گرایش سنجش از دور محیط زیست و منابع طبیعی) در قالب طرح تحول (میان رشته‌ای) را داشتیم. همچنین شیوه‌نامه بازنگری، طراحی، تدوین و راه‌اندازی رشته جدید در قالب فعالیت‌های آموزشی و تعریف این فعالیت‌ها در سیستم گلستان را تدوین کردیم.

وی راه‌اندازی اتاق فکر دانشگاه با هدف بررسی و تبادل نظر در مورد مسائل روز آموزشی؛ اخذ مجوز اجرای دوره‌های بین‌المللی مثل رشته مهندسی هوافضا با دانشگاه RUDN روسیه، تدوین و بازنگری شیوه‌نامه تعیین استاد نمونه آموزشی را از اهم فعالیت‌های سال 99 این معاونت برشمرد.

وی یادآور شد که همفکری‌ها و مصوبات مطرح شده در جلسات اتاق فکر دانشگاه درنهایت تبدیل به دو کتابچه شده است که گزارشی از آمار و فعالیت‌های آموزشی دانشگاه هستند.

رعیتی همچنین در حوزه آموزش‌های آزاد و تخصصی به اهم فعالیت‌های سال 99 اشاره و عنوان کرد: امضاء قرارداد با سازمان آتش‌نشانی تهران و خدمات ایمنی شهرداری تهران در زمینه برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مهندسی ایمنی در برابر حریق؛ امضاء قرارداد با دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با موضوع همکاری در پرورش نیروی کار متخصص حوزه سلامت و زیبایی؛ امضاء قرارداد با انجمن مدیریت و کیفیت ایران با موضوع همکاری در پرورش نیروی کار متخصص در حوزه مدیریت کیفیت و کسب‌وکار را می توان نام برد.

وی در ادامه بیان اقدامات سال گذشته معاونت آموزشی گفت: بررسی مدارک و پذیرش اولیه دانشجویان ورودی جدید بدون نیاز به مراجعه حضوری دانشجو؛ بهره برداری از سامانه غیرحضوری سازمان وظیفه عمومی برای صدور معافیت های تحصیلی دانشجویان مشمول ورودی جدید؛ آماده سازی بخش سوال‌های متداول دانشجویان برای شفاف سازی ابهامات آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در هنگام پذیرش و حین تحصیل؛ به روزرسانی مداوم محتوا به اقتضای ابهامات جدید و برنامه‌ریزی برای ساماندهی و نظم بخشی به مراجعات حضوری دانشجویان و دانش آموختگان در دوران پاندمی کرونا از جمله اقدامات در سال 99 بوده است.

در پایان مراسم، ضمن پخش ویدئوی معرفی اساتید نمونه و پیشکسوت از دکتر "سعید بلالایی" در مرتبه استادی، دکتر "بیژن معاونی" در مرتبه دانشیاری، دکتر"ساغر سلمانی‌نژاد" به عنوان استاد برترگروه‌های عمومی برگزیده تقدیر و از دکتر "قاسم مهجانی" به عنوان استاد پیشکسوت بازنشسته تجلیل به عمل آمد.

تاریخ:
1400/02/22
تعداد بازدید:
1113
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.