اولین نشست مدیران نظارت و ارزیابی دانشگاه های برتر ایران به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد
به پیشنهاد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برای اولین بار در سطح ایران نشست مدیران نظارت و ارزیابی دانشگاه های برتر کشور، بیست و پنجم شهریورماه 1399 به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد

به پیشنهاد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برای اولین بار در سطح ایران نشست مدیران نظارت و ارزیابی دانشگاه های برتر کشور، بیست و پنجم شهریورماه 1399 به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد
علیرضا صالحی مدیر دفتر نظارت ، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی بیان کرد: برای نخستین بار در سطح ایران به پیشنهاد دانشگاه صنعتی خواجه نصیراددین طوسی، اولین نشست مدیران نظارت و ارزیابی دانشگاه های برتر کشور بیست و پنجم شهریور ماه سال 1399به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
او گفت: موضوع اصلی برگزاری این نشست، بررسی روند نظارت و ارزیابی دانشگاه ها ی برتر در شرایط بحران کرونا بود.
علیرضا صالحی خاطر نشان کرد: در این نشست بیشتر بر روی تبادل تجربیات، مسائل و مشکلات حاصل از بحران کرونا متمرکز شده ایم و در این مورد هریک از دانشگاه ها مسائل و مشکلاتی که با آن مواجه شدند را بیان کرده و سیاست هایی که در قبال آن اخذ کرده بودند را نیز به اشتراک گذاشتند
صالحی درمورد محورهای اصلی این نشست اظهار کرد: یکی از محور های بحث در این نشست، بررسی شیوه های نوین روش تدریس یا به عبارتی نحوه استفاده از محیط های یادگیری جدید و ابزار نوین یادگیری بود .
او ادامه داد: حاضران در این نشست در مورد حضور فیزیکی اساتید در دوران بحران کرونا به بحث و تبادل تجربیات پرداختند. با توجه به اینکه درترم گذشته حضور فیزیکی اساتید کم بود، ولی در ترم تحصیلی جدید بنا بر این شد که تا حد امکان اساتید در دانشکده ها حضور داشته باشند و از آنجا کلاس‌ها را در سامانه الکترونیکی دانشگاه برگزار کنند، ولی در این مورد تصمیم نهایی گرفته نشده است.

مدیر دفتر نظارت وارزیابی دانشگاه خاطر نشان کرد: میزان کارایی روش تدریس اساتید در فضای آموزش غیر حضوری نیز به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفت. گفتنی است در این مورد با توجه به اینکه ترم گذشته اولین تجربه آموزش الکترونیکی دانشگاه ها بود بنابراین امکان داشت روش تدریس اساتید و میزان کارایی آن به طور کامل رضایت دانشجویان را کسب نکرده باشد ولی با توجه به تمهیدات خاصی که اندیشیده شده است و بر اساس تجربیاتی که کسب کرده ایم، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا موانع و مشکلات تدریس برطرف شود و نارضایتی‌های دانشجویان از تدریس غیر حضوری در ترم جدید به کم ترین حد ممکن برسد. شایان ذکر است در مورد تسریع تعامل بین دانشجویان و اساتید در آموزش غیر حضوری نیز سیاست‌های اندیشه شده تا تعامل بهترین وجه و با بیشترین بهره صورت گیرد.

او گفت: یکی دیگر از مواردی که در این نشست مورد بحث قرار گرفت نحوه ارزشیابی اساتید بود.
با توجه به اینکه در دوران کرونا تدریس کاملا متفاوت بود بنابراین ارزشیابی اساتید نیز متفاوت از قبل شد. بنا بر گفته های مدیران حاضر در این نشست، برخی از دانشگاه ها برای شرایط کرونایی فرم خاصی برای ارزشیابی اساتید طراحی کرده بودند ولی این کار در برخی دانشگاه ها صورت نگرفته بود. دانشگاه ما از جمله آن دانشگاه هایی بود که برای ترم گذشته فرم ارزشیابی اساتید را به گونه‌ای خاص و متناسب با شرایط طراحی کرده بود.
او در پایان ادامه داد: در واقع مقصود اصلی ما از برگزاری این نشست تبادل تجربیات حاصل از دوران بحران کرونا بود تا با استفاده از این اطلاعات متنوع، دانشگاه ها بتوانند شرایط بهتری را برای آموزش به وجود بیاورند.
گفتنی است، با توجه به استقبال زیاد دانشگاه های برتراز این نشست، قرار شد دومین نشست مدیران نظارت و ارزیابی در نیمه اول آبان ماه به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شود.
تاریخ:
1399/06/28
تعداد بازدید:
759
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.