به همت پژوهشگران دانشگاه هیدروژل آتش نشانی برای نخستین بار در کشور ساخته شد
رضا اسلامی فارسانی رییس دانشکده مهندسی و علم مواد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به تشریح ساخت هیدروژل آتش نشانی برای نخستین بار در کشور و دیگر دستاوردهای این دانشکده پرداخت.
رضا اسلامی فارسانی رییس دانشکده مهندسی و علم مواد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به تشریح ساخت هیدروژل آتش نشانی برای نخستین بار در کشور و دیگر دستاوردهای این دانشکده پرداخت.
رضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی گفت: با تلاش شبانه روزی کیوان نارویی عضو هیئت علمی این دانشکده و تیم تحقیقاتی ایشان، موفق به کسب دانش فنی و تولید هیدروژل آتش نشانی برای نخستین در کشور شدند.
رئیس دانشکده مهندسی و علم مواد در مورد دیگر دستاوردهای این دانشکده بیان کرد : از جمله دستاوردهای مهم ما در طی بحران کرونا تولید فرامواد مکانیکی برای اولین بار با استفاده از روش ساخت افزایشی توسط کیوان نارویی با همکاری امیر عباس زادپور استاد دانشگاه صنعتی دلفت هلند می باشد.
او در مورد فرامواد مکانیکی افزود:این مواد می‌توانند در شرایط بارگذاری با نرخ کرنش های مختلف، رفتار متفاوتی را از خود نشان دهند. این رفتار می تواند در کاربردهای مختلف بایو، سیستم‌های میکروالکترومکانیکی، ابزارهای پزشکی و میکرو رباتیک کاربرد داشته باشد.
او در مورد موارد استفاده این مواد گفت : تولید لباس های هوشمند، رباتیک نرم، عملگرها و اجزای الکترونیکی قابل انعطاف از جمله موارد استفاده این مواد هستند.
اسلامی در مورد روش های اپیتکی افزود: علی شکوه فر استاد علوم مواد این دانشکده و تیم تحقیقاتی ایشان توانسته اند با استفاده از روش های اپیتکی به بررسی خواص حرارتی و سنجش اندازه ذرات در نانوسیالات بپردازند،گفتنی است این روش کاربرد های فراوانی در علم پزشکی و صنایع دارد.
رضا اسلامی درمورد تولید قطعات هاردمتالی خاطر نشان کرد: حمید خرسند استاد این دانشکده و تیم تحقیقاتی شأن توانسته اند به دانش فنی تولید قطعات هاردمتالی از انواع گروههای آلیاژی پیشرفته با چگالی نسبی 99 درصد و سختی بالا دست یابند. لازم به ذکر است قطعات هاردمتال به دلیل خواص ویژه، مانند سختی بسیار بالا، دارای کاربردهای گسترده‌ای در بسیاری از فرایندهای تولید مانند براده برداری ، شکل دهی و به عنوان مکانیکال سیل در شیرآلات نفت و گاز و همچنین به عنوان قطعات مقاوم به سایش در بسیاری صنایع دیگر می‌باشند.
او ادامه داد: مجید سید صالحی استاد یار دیگر دانشکده به همراه تیم تحقیقاتی شان نیز توانسته اند به طراحی، ساخت و تولید پره های توربین گازی از سوپرآلیاژهای پایه نیکل IN718 دست یابند، که نتایج این تلاشها افتخار آمیز خواهد بود.
اسلامی فارسانی در مورد چاپ مقالات مشترک این دانشکده با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های معتبر خارجی بیان کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای ما که بسیار موجب سرافرازی است، تهیه مقالات مشترک این دانشکده با اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر دنیا می باشد که در مجلات علمی شاخص دنیا نیز چاپ شده است از جمله، Science Advances .
او افزود طرح تحقیقاتی عباس منتظری دهش با پروفسور urbassekاستاد دانشگاه کایزر سلاترن از سوی DFG آلمان نیز پذیرفته شده است که بسیار حائز اهمیت است.
رضا اسلامی در مورد دوره‌های مشترک بین المللی این دانشکده با دیگر کشورها گفت: با توجه به اینکه شیوع بیماری کووید 19 محدویت های فراوانی به وجود آورد، ولی با تلاش فراوان توانستیم سه دوره مشترک بین المللی کارشناسی ارشد مهندسی مواد را که مورد تائید وزارت علوم است، با کشورهای فرانسه و روسیه راه اندازی کنیم. یقیناً نتایج حاصل از آن در حل مسائل، بسیار کار گشا خواهد بود.
او در پایان گفت: دانشجویان دانشکده مهم‌ترین سرمایه های ما بوده و همیشه برایمان افتخار آفرین و مایه سر افرازی هستند، تعدای از دانشجویان ما با تلاش مضاعف توانسته اند جزو نفرات برگزیده در کنکور کارشناسی ارشد سال 1399باشند که این بسیار موجب سربلندی می باشد، از جمله دانشجویان موفق و تلاشگر ما آقای میثم محمدی زرنکشی می باشد که موفق به کسب رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد شد و ما این موفقیت را به ایشان تبریک عرض نموده و از خداوند متعال موفقیت روزافزون ایشان را خواستاریم.
[24:19, 9/15/2020] Bani Ahmad:
تاریخ:
1399/06/25
تعداد بازدید:
966
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.