صفحه نخست
ورود اعضاء
پست الکترونیک
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
*
دوباره تلاش كنيد
ENGLISH
!!!b1!!!
!!!b1!!!
درباره ما
معرفي روابط عمومي
دانشگاه از نگاه دوربين
نقشه هاي دانشگاه
انتقاد و پیشنهاد
انتصابات
گالري
معرفی دانشگاه 1399
گالری عکس
گالری فیلم
گالري فيلم 94
فرمها
ملاقات با رئيس دانشگاه - كارمندان
ملاقات با رئيس دانشگاه - دانشجويان
فرم درخواست كارت ويزيت
فرم ثبت نام جشنواره فيلم كوتاه دانشگاه
فرم بروز رساني تلفن همراه
فرم ثبت نام در انجمن دانش آموختگان
فرم ارسال خبر
فرم ثبت نام جشن فرزانگان 1400
تماس با ما
شماره تلفن همكاران سازمان مركزي
موقعيت مكاني دانشگاه
ارتقاء
1382
1383
1384
1385
1386
1387
1388
1389
1390
1391
1392
1393
1394
1395
1396
1397
1398
1399
1400
1401
گزارش عملكرد
افكارسنجي
جشن دانش آموختگان 1397
مراسم استقبال از دانشجويان نوورود 98-97
ششمين نشست هيئت علمي با رياست 1397
1395گزارش عملكرد اداره روابط عمومي سال95
گزارش عملكرد دانشگاه از سال 89 الي 91
گزارش عملكرد دانشگاه از سال 92 الي 95
گزارش عملكرد دانشگاه در سال 96
گزارش عملكرد سال 96 روابط عمومي
گزارش عملكرد سال 97 روابط عمومي
گزارش عملکرد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی 1392-1399
افتخارات
سال 94
سال 95
سال 96
سال 97
سال 98
سال 99
سال 1400
سال 1401
سال 1402
دستاوردها
سال 1401
فرزانگان
1395
1394
1396
1397
1398
نمايشگاه مجازي
معاونت پژوهشي 1
معاونت پژوهشي 2
معاونت فرهنگي اجتماعي 1
معاونت فرهنگي اجتماعي 2
معاونت دانشجويي
معاونت آموزشي
معاونت اداري مالي
همكاريهاي علمي بين المللي
راهكاري براي كاهش آلودگي هوا؛ ساخت خودروي برقي ساينا با همكاري دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي و شركت سايپا
خودروي برقي ساينا با همكاري مركز تحقيق و نوآوري سايپا و دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي ساخته شد.
خودروي برقي ساينا با همكاري مركز تحقيق و نوآوري سايپا و دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي ساخته شد.
به گزارش روابط عمومي؛ به نقل از ايرنا، مهندس رزاق بلوري افشار با اشاره به رونمايي از اين خودرو با حضور معاون علمي و فناوري رياست جمهوري در مركز تحقيقات و نوآوري سايپا، گفت: ساخت اين خودروي برقي روي خودروي ساينا اجرا و در نتيجه ساينا به خودروي تمام برقي كاملا مدرن و به روز تبديل شده است.
وي ادامه داد: در ايران در مورد ماشين برقي خيلي صحبت شده است، براي نمونه من پيش از اين خودروي قاصدك نصير را ساخته بودم. اما بيشتر خودروهاي برقي براي مسابقه يا ابتكار شخصي بوده و قابليت استفاده عام را در شهر نداشته، محدود بوده يا استانداردهاي روز دنيا را نداشتند.
مهندس افشار افزود: اين خودرو در مركز تحقيقات و نواوري سايپا و با همكاري دانشكده مكانيك دانشگاه صنعتي خواجه نصير الدين طوسي كامل ترين ماشين برقي در ايران است؛ زيرا همه محاسبات با مشاوره شركت معتبر پانچ پاورترين/punch powertrain بلژيك انجام شده است.
وي يادآور شد: متولي اصلي مركز تحقيق سايپا بوده كه روي ساخت و توسعه ماشين هاي برقي كار مي كند و سرمايه گذاري براي برقي شدن اين خودرو را انجام داده، نصب، جانمايي و جاسازي تجهيزات برقي نيز در دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي انجام شده است و در واقع ساخت اين خودرو نتيجه همكاري خوب صنعت و دانشگاه به شمار مي رود.
عضو هيأت مديره ماد صنعت نصير در توضيح اين خودرو افزود: اين خودروي برقي بعد از هر بار شارژ 200 كيلومتر داخل شهر و 300 كيلومتر خارج از شهر حركت مي كند.
وي در مورد مزيت خودروهاي برقي براي كاهش آلودگي هوا گفت: اين تنها راهكار ما در اين زمينه است و دولت بايد با سازوكارهايي هزينه خريد آن را براي مردم كاهش دهد. البته خودروهاي هيبريدي هم در اين زمينه خوب هستند ولي ميزان شارژ آنها براي ترافيك سنگين شهر تهران كافي نيست.
افشار در مورد زمان ساخت اين خودرو گفت: حدود 2 ماه كار سخت كرده ايم و با توجه به آماده بودن نمونه اوليه انتظار داريم تا سال آينده تعداد انبوه آن به بازار بيايد. زيرا كار اوليه انجام شده و در توليد انبوه بايد تغييراتي در كارخانه مناسب كار ربات ها داده شود.
تاریخ:
1396/10/19
تعداد بازدید:
773
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات كاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به
دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي
ميباشد.
×
ورود اعضاء